رفتن به محتوای اصلی
x

ارائه آخرین دستاوردهای اختلال تکاملی زبان در یک سمپوزیوم بین‌المللی

دبیر علمی- اجرایی سمپوزیوم بین‌المللی اختلال تکاملی زبان از برگزاری این سمپوزیوم علمی در قالب وبینار به منظور آگاهی بخشی افراد از این اختلال خبر داد.

دکتر یلدا کاظمی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر، اظهار کرد: سمپوزیوم علمی اختلال تکاملی زبان برای نخستین بار در کشور به همت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به منظور آگاهی بخشی جامعه از این اختلال شایع در میان کودکان و همچنین ارائه آخرین دستاوردهای علمی از این اختلال از عصر روز چهارشنبه 23 مهرماه، بصورت وبینار برگزار می گردد.

وی افزود: این سمپوزیوم علمی بین المللی با حضور اساتیدی از دانشگاه های علوم پزشکی ایران، اصفهان، سمنان، تهران، مشهد، اهواز و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و سه نفر از اساتید برجسته خارج از کشور در قالب وبینار آموزشی برگزار می شود.

دکتر کاظمی با اشاره به اینکه اختلال تکاملی زبان مشکلی شایع در میان کودکان است که اغلب دیر شناسایی می شود، بر لزوم آگاهی بخشی جامعه و به خصوص والدین از این اختلال تاکید کرد و گفت: به منظور ایجاد حساسیت در میان والدین لازم است تمام افراد جامعه از این اختلال آگاهی داشته باشند و والدین در صورت مشاهده نشانه هایی از این اختلال در کودکان خود، سریعا به مراکز مشاوره گفتاردرمانی مراجعه کنند.

عضو هیات علمی گروه گفتار درمانی دانشگاه، با اشاره به پویشی که از ۴ سال گذشته در جهان برای آگاهی‌رسانی درباره اختلال تکاملی زبان آغاز شده است، تصریح کرد: سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری شهرداری برنامه های مختلفی به منظور آگاه سازی جامعه از این اختلال در سطح شهر برگزار کردیم که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، با ارائه بروشورها و مطالب آموزشی در فضای مجازی سعی در آگاهی بخشی جامعه به خصوص والدین داریم.

دکتر کاظمی ادامه داد: مهمترین برنامه امسال برگزاری سمپوزیوم علمی است که در قالب وبینارهای آموزشی مطالب مهمی در رابطه با این اختلال ارائه می شود.

وی با بیان اینکه پنج پنل اصلی در این سمپوزیم ارائه می شود، خاطرنشان کرد: ۲۳ مهرماه روز نخست برگزاری سمپوزیوم به موضوع «باز تعریف اصطلاحات مرتبط با اختلال تکاملی زبان» در ساعت ۱۸ تا ۲۰ بعدازظهر برگزار می شود، همچنین ۲۴ مهرماه ساعت ۹ تا ۱۲ صبح با ارائه «از دیر گفتاری تا اختلال» پزشکان این حوزه با تازه ترین دستاوردهای اختلال تکاملی زبان آشنا می شوند.

به گفته این عضو هیات علمی گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سه پنل دیگر این سمپوزیوم با موضوعات، «غربالگری و تشخیص»، «ارزیابی توصیفی و هدف گذاری» و «درمان‌های مبتنی بر شواهد» به ترتیب، یکم، هشتم و ۱۵ آبان ماه برگزار می شوند که ساعت برگزاری دو وبینار نخست ۹ تا ۱۲ صبح و وبینار درمان های مبتنی بر شواهد، ساعت ۱۸ تا ۲۰ بعداز ظهر ارائه می شود.

دکتر کاظمی با بیان اینکه مخاطب اصلی این سمپوزیوم پزشکان هستند، خاطرنشان کرد: این سمپوزیوم دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان است و در ۳ پنل آبان ماه متخصصان گفتاردرمان به طور ویژه مخاطب این سمپوزیوم خواهند بود.

وی گفت: علاقه مندان برای حضور در این وبینار سراسری می توانند در زمان های مشخص و اعلام شده، به آدرس www.ircme.ir مراجعه کنند.